HOME

PROJECTS

© José Francisco

<

AREALVA

>

Photography is more than a look. More than extending that look. It's more than a moment. It's light which captures reality and almost tangible composition. José Francisco's photography is a passage to some ther place, not necessarily real, but always truthful. It's poetry for poetry's sake, but a poetic register of daily themes or themes of his memory.

In this work, Pedro Rolo points out spaces in the image, as if there were objects in two fold reality. The Red isn't just a colour like any other it's attentive but also his own passion.

If the black and white of the photography take us to places beyond, the red highlight is a door to another visible country.

 

A fotografia é mais do que um olhar. Mais do que o prolongamento do olhar. É mais que um momento. É luz que fixa a realidade e composição quase tangível. A fotografia de José Francisco é um bilhete para outro lugar, não necessariamente real, mas sempre verdadeiro. Não é poesia por poesia, mas apontamento poético acerca de motivos do dia-a-dia ou da sua memória.

Neste trabalho, Pedro Rolo sublinha espaços na imagem, como se houvesse objectos em dupla realidade. O vermelho não é uma cor qualquer, é a da atenção, mas também a da paixão.

Se o preto e branco da fotografia leva a lugares além, o sublinhar é uma porta para um outro país visual.

 

João Barbosa

 

Artistic intervention Intervenção plástica Pedro Rolo

<